måndag, oktober 30, 2006

Allting gick så fort....

Min faster dog i lungcancer igår morse.......
Allt gick så himla fort. Den 12 oktober åkte hon med ambulans till sjukan. Dom trodde inte då att hon hade cancer...ingen trodde det. Lunginflammation var det man tippade på.....
Själv hade hon inte känt något konstigt med kroppen.....visst, hon orkade inte gå uppför trappor utan att bli andfådd och det senaste halvåret hade hon haft svårt att hålla balansen då och då....det snurrade till liksom och på sistonen hade hon även sett dubbelt ibland...men cancer...nä.
Det visade sig att hon inte bara hade lungcancer utan även en tumör i hjärnan. Det hade även spridit sig till levern.........
Men aldrig trodde jag att det skulle gå så himla fort......

Hon är borta nu. Men det var inte förrän på bussen imorse som det slog mig.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

men gud så hemskt, jag beklagar verkligen..
jobbit att komma till insikt om hur fort det kan gå egentligen.. det gör att man tar vara på det man har mer...
hoppas du mår bra efter omständigheterna..
kram!

Mayumi sa...

Jodå, tack, jag mår bra. Men man går omkring o funderar på det HELA tiden. Känns så himla skumt, hon kan ju inte vara borta bara.....detta är min andra faster som går bort i cancer....man blir ju lite skakis själv också o undrar om man också kommer få cancer......hoppas inte!!!!
*kram kram*