torsdag, januari 04, 2007

I´m going through changes

På bussen hem från jobbet igår kväll satt jag och kontemplenterade över hur jag och mitt liv har utvecklats det senaste året. Jag har lämnat kursen om de nordiska språken och läst klart de 10p i medeltida konsthistoria. Kursen i medeltida liv och samhälle kom jag inte in direkt på. Jag hamnade som reserv. Då beslutade jag mig för att inte vänta kvar. Nu har mina studier tagit en helt annan riktning. Matematik och naturvetenskap. Något som jag aldrig hade kunnat drömma om tidigare. Men det funkar än så länge. 3 projekt är på G varav ett redan är påbörjat sen före jul. Jag kämpar vidare.
En annan förändring är musiksmaken. Idag sitter jag lätt och lyssnar på Dixie Chicks, Mary J Blige och Johnny Cash. Otänkbart för ett par år sedan....

Det är småsaker som dessa som faktiskt får mig att inse att jag inte alls stannat upp i min utveckling. Hur tråkigt och trist livet än kan te sig ibland så har jag ändå utvecklats och förändrats. Jag växer som människa och lär mig mer för varje dag som går.

Något som dock inte utvecklats till det bättre är min mage. Den låter och bubblar mer än nånsin nu och har gjort så i en månad snart. Jag har testat mig för laktosintolerans och fått svar att jag fortfarande tål laktos. Kan det vara gluten?? Eller har jag sk IBS, irriterade tarmar? Jag äter mkt fibrer, frukt och grönsaker. Kan det vara problemet? Kaffe dricker jag inte mkt av, endast en kopp om dagen. Känns som att jag måste gå till botten med det här snart för jag är innerligt trött på att höra min mage kvida i tid och otid......

Och så börjar det bli dags att planera för årets resa :)

Inga kommentarer: