onsdag, juli 25, 2007

Semestern snart slut...

Neeeej, jag vill inte, jag vägrar. Vill vara ledig minst en vecka till. Ville stanna på Åland och sen i Dalarna men allting har sin gång och nu sitter man här hemma igen o ugglar. Har tvättdag idag, sånt som måste göras men trist ändå. Man kunde ju önska att vädret var lite roligare men man får väl vara nöjd med att det är varmt.
Har än en gång konstaterat att jag inte vill jobba och bo i storstaden. Jag trivs såååå mkt bättre på landet, så långt bort från Stockholm som möjligt. Tempot är lugnare, man har naturen inpå knuten och frisk luft i mängder. Att kunna hälla upp ett glas kallt vitt vin och sätta sig på verandan en varm och skön sommarkväll är obeskrivligt underbart. Man umgås och pratar med varma och trevliga människor, kanske spelar lite TP eller kubb, löser korsord och läser pocketböcker i mängder. Har så himla svårt att förstå hur stressade storstads människor konstant bär med sig dator och mobil och inte kan släppa taget ens när de har semester.
Jag har iaf bestämt mig för att åka mer hem till Åland under höst och vinter för att hjälpa min bror med gården, hoppas även på att vi hinner med en sväng upp till Dalarna i vinter för att kanske åka skridskor eller skidor.
Men nog med drömmar nu. Måste hämta tvätten......

1 kommentar:

Linnéa sa...

jag följer med!!!