fredag, oktober 19, 2007

Mål 2008

Jag är oerhört stolt över mig själv att jag lyckades springa hela Tjejmilen i år. Det kändes som en milstolpe i mitt liv. Medaljen hemma påminner mig om det varje dag :)
Nu har jag valt ut nästa steg, att springa Åland HALVmara nästa år. 2,1 mil löpning. Jag vet att jag kan det. Jag har redan pressat mig och tänjt på gränser som jag trodde var otänjbara så 2,1 mil är inte en orealistisk tanke av mig.

Jag har dessutom upptäckt jympans magiska krafter. Det ser lätt ut men pröva själv så får ni se. Efter nästan en månads träningstorka (förutom trappmaskin, enstaka spinning pass och en kort löparrunda) så har jag ÄNTLIGEN kommit igång igen. Ok, jag har tagit i lite väl mkt senaste veckan men jag LOVAR att jag inte har tagit ut mina krafter mer än vad jag orkar. Jag har jympat, stavgått, kört spinning och ki balans med inslag av yoga och tai chi och lite kickbox :) Jag hade tänkt testa spinning här i Kista idag på lunchen men eftersom jag kände att min kropp protesterade redan imorse valde jag en hel vilodag för mig idag. Ska unna mig nåt gott och lägga upp fötterna i soffan när jag kommer hem.

Jag tror stenhårt på att denna varierade träning tillsammans med löpträning och kanske lite gym ska hjälpa mig att nå mitt mål. Nu gäller det att jag får en stark, smidig och välbalanserad kropp. Får inte lägga på alltför mkt vikt i muskler men inte heller i fett. Dessutom vill jag försöka börja träna mer yoga, tror att det är bra för mitt psyke.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

duktigt! synd att du och jag som tränar så mycket bor ¨å långt ifrån varann.. annars hade du kunnat hjälpa mig med löpteknik och varit sällskap..:)

Mayumi sa...

Eftersom jag har blivit erbjuden att bli jogging/stavgångsledare på Friskis så kommer jag bli utbildad inom löpteknik mm :) Vi får köra några pass i Kättbo i sommar :)