onsdag, april 09, 2008

Ett litet inlägg bara

Sitter här på jobbet och lyssnar på Christina Aguilera samtidigt som jag försöker förstå något av vårt nya marketingsystem. Har lyckats få ut ett antal varierande kundlistor ur det men har ingen aning om hur mkt av dom som stämmer.
Min mage har havererat totalt. För mkt fibrer och laktos skulle jag tro är boven i dramat. Har börjat dricka filmjölk innan träningen och det tål bara inte min tarmflora. Det låter som ett åskväder i tarmtrakten konstant......men nog om det.
Ikväll ska jag till Etnoastronomikursen igen. Hoppas, hoppas, hoppas vi ska gå igenom Nord och Sydamerikas indianer idag!! (och hoppas att de inte gjorde de förra onsdagen då jag inte var där)

April är en hektiskt månad för mig i år. Massor med information som ska in i min hjärna på kort tid. Två teoriprov på G och ett nytt ekonomisystem som ska sitta som rinnande vatten den 21/4.
Just därför har jag tagit ledigt nu på fredag för att kunna plugga, plugga, plugga. Vid lunch tänkte jag gå på ett danspass för att pigga upp kroppen och knoppen och sen äta en god lunch.

Dessutom har vi haft lite problem med Asta. Hon kissar fortfarande på ställen hon inte ska kissa på. Typ sängen, mattor mm.......vi har diskuterat, funderat fram och tillbaka om det här och får vi inte det att funka så måste vi nog överväga att lämna tillbaka henne så att hon får ett nytt hem. Men vi vill inte, Asta har charmat oss båda så till den milda grad.
Så just nu pågår operation "aktivera Asta" hemma. Vi kastar boll med henne och leker alla möjliga buslekar. Berömmer henne när hon går på toa och pratar och gosar med henne morgon och kväll. Förmodligen är problemet att hon är understimulerad. Vi jobbar stenhårt på att lösa det.

Nej, åter till jobbet. Listorna kallar.....

2 kommentarer:

Linnéa sa...

nej vad jobbigt med lilla asta! hoppas verkligen det löser sig. har ni provat med sånt där man kan spraya på ställen de inte får kissa på och så? fan va frustrerande med kattpiss överallt!

Mayumi sa...

Jepp, vi har prövat med nåt som hette Get off men det brydde hon sig inte om. Jag har tvättat mattor och sånt med ättika, det tog bort lukten och hon sov faktiskt i sin nerpissade säng i helgen igen....tills hon bestämde sig för att använda den som toalett igen. *suck*
Jag vill inte ha en lägenhet som stinker kattpiss!!