torsdag, april 24, 2008

Stand and deliver!!

Fy tusan vad jag har levererat på sistone.

-Klarade Friskis provet med 44 rätt av 50. Godkänd! Jag går vidare till Steg 2.

-Har själv klurat ut hur vissa funktioner funkar i excel utan att bett om hjälp.

-Har själv klurat ut hur man gör ett elektroniskt nyhetsbrev på jobbet.

-Har äntligen balanserat min sneda höft.

-Har läst och fått ökad förståelse för Hopi indianernas ritualer och dess koppling till det astronomiska. (essä på G!!)

Dessutom ska jag nu plugga till tentani maj och sätta ihop ett eget joggingpass + ett stavgångspass inför diplomeringen. Jag rekar vidare så fort jag får springa igen!!

Igår var jag på sista föreläsningen på kvällskursen jag gått under vårterminen. Dessutom var det vår lärares allra sista föreläsning nånsin så vi tackade av honom med blommor och vin. Efter föreläsningen fick jag följa med upp till expeditionen och ta kopior på de bilder han visat förra onsdagen då jag missade lektionen (jag var ju i Holland, remember?). Dessutom fick jag en hel bok om de nordamerikanska indianernas syn på det astronomiska :) Jag blev nästan rörd! :)

Nu har jag massor att läsa!

Ska bli skönt med helg nu. Jag har inte varit hemma en enda kväll den här veckan. Eller någon vecka för den delen...........



Inga kommentarer: