fredag, maj 16, 2008

Äntligen fredag!

Ser fram emot att få komma hem och slänga upp fötterna på soffan ikväll!! Ska inte göra nånting ansträngade överhuvudtaget förutom byta kanal med fjärrkontrollen.

Har förresten fått ett nytt favoritprogram. Murder på TV3. Såg första avsnittet igår kväll och trots att jag egentligen hade tänkt gå och lägga mig så kunde jag inte låta bli att titta färdigt. Två team av amatörer ska försöka lösa ett riktigt mordfall. Självklart är fallet redan löst och uppklarat sen tidigare men nu får dessa två team ta del av bevismaterial och även känna på hur det känns att kliva rakt in och vara förste man på plats vid ett anmält brott. En exakt kopia har byggts upp av brottsplatsen och även de mördarde kropparna ser kusligt äkta ut. Här gäller det att ha is i magen och tänka på vart man kliver, vad man ska leta efter och inte gå på egen intuition. Det är bevisen och fakta som ska tala. Lite som CSI fast i reality format....typ.

Imorrn är det Ålandsresa och smörgåsbord inplanerat med Friskis. Som tur är åker vi inte förrän 13,20 så jag kan ta sovmorgon och softa på förmiddagen :) Sköööönt!

Och snart kan jag packa ihop och stänga ner på jobbet och sticka HEM!!

Inga kommentarer: