måndag, juni 23, 2008

Hur mkt ska en människa orka egentligen?

Att komma tillbaka till jobbet efter midsommar är en fullständig och helvetisk plåga.
Jag vill verkligen inte vara här nåt mer nu.
Fakturor, papper, kontakter och disk står mig upp i halsen. Jag kan inte förmå mig att ens anstränga mig längre.

Dessutom längtar jag efter en förändring. Ny miljö, bättre ekonomi...ett liv.
Det har gått snart ett år och jag har fortfarande inte fått ordning på ekonomin till 100%. Jag HATAR det. Men en sak har jag lärt mig, tillgången till pengar ökar välmåendet och den psykiska hälsan. Punkt slut. Det var länge sen jag var så deppigt som jag varit det sista halvåret. Kanske därför jag varit så mottaglig för förkylningar också.......

En anna sidoeffekt jag märkt av pga depp är att jag stavar fel fast jag tror jag stavar rätt. Jag läser och feltolkar ord. Min hjärna omvandlar ett ord till ett annat och jag läser det precis som hjärna tycker att det ska vara. Skitläskigt.

Och för att toppa det hela så blev semesterlönen usel pga att jag var sjuk en vecka i maj och har en massa jävla räkningar som ska betalas just nu.

Hur mkt ska man orka med egentligen?

Inga kommentarer: