tisdag, september 09, 2008

Nightswimming deserves a quiet night.....

Det känns lite tomt så här två dagar efter konserten. Lyssnar ivrigt på favvolåtarna och minns.....både det enda och det andra.
Spenderade förresten hela söndag eftermiddag med att förklara de viktigaste punkterna i begreppet källkritik. Don´t ask me why.......

Måndag morgon möttes jag av två arga fönsterputsare som stått och ringt på dörrklockan i en kvart på jobbet. Ingen på kontoret orkade öppna och när jag ifrågasatte det fick jag till svar "jamen jag sitter i telefon".....jaha? Har man inte tillräckligt med mål i mun längre för att säga "ursäkta men det ringer på dörren och jag är ensam här för tillfället, jag ska bara öppna...."??

Uppenbarligen inte.

Mitt stavcross pass gick hur bra som helst igår kväll. 6 glada deltagare varav 2 nya (!!). Vi stod över styrkeövningar där vi måste ligga på marken eftersom det hade regnat men lite armstyrka klämde vi in och sen en lång skön och snabb vandring genom skog och mark i skymningslandet.
Jag är mer än nöjd och jag hoppas mina deltagare också är det.

Får se om jag hinner klämma in en joggrunda ikväll. Det är mycket som ska ordnas med och tiden är knapp. Gud, om jag fick välja skulle jag sluta jobba och bara ägna mig åt att leva på heltid istället. Drömma kan man ju alltid......

Slutligen är jag lite ledsen över att Maya och hennes man ska lämna San Fran och flytta närmare Sacramento........det kändes som ett självklart stopp att hälsa på dom när vi var i stan men nu blir det som sagt lite längre att åka. Trist bara att jag inte hann fira Halloween tillsammans med henne på hennes gata. Hon är ju the mother queen of Halloween celebration!

Är ledsen överlag att det inte blir nån USA resa i år men när pengarna styr så blir man bunden vid både vid armar och fötter.
Svårt för en Skytte som mig.

Freedom is my middle name.

Inga kommentarer: