onsdag, september 17, 2008

På västfronten intet nytt....

*gääääsp* Hur lugnt som helst på jobbet. Men snaaart kan jag åka hem. Eftersom det är onsdag så ska jag hålla mitt obligatoriska jogg pass på Friskis men jag räknar inte med att det kommer någon idag heller. Det är så himla trist att vi idag har bestlutat oss för att göra om passet till ett joggcross istället. Så from 1 oktober blir det 70 bas joggcross. Hoppas nu bara rimboiterna får ändan ur och kommer och provar!! Jag vill inte ha fler pass utan motionärer!! Snälla kom!!
Hur som helst så planerar jag att jogga själv ikväll. Ni förstår, jag ligger i "hårdträning" och jag har skaffat mig en alldeles egen coach!
I måndags anmälde jag mig till Ålands FunRun mil den 26 oktober och jag vill försöka springa den på 55 min. Går det? Jag ska försöka! Och vem är min coach då?
Jo, MarathonMia in person! Strax efter att jag hade frågat henne om hon ville träna mig till milen så kom ett träningsprogram i mailen från henne!
Backintervaller och hårda distanser blandat med långpass, lunchjogg och korta pass.
Och igår tog vi första passet på lunchen. Backintervaller.....4 x 80 m......uppvärmning 2,9 km, sen backe.....som blev 6 x 80 m....mina låsmuskler och lungor fullkomligt skrek! Men upp kom jag, 6 ggr! Sen nedjogg 2,5 km tillbaka till duschen och mat.
Jag har lite ont i baksida lår idag...... :)

Nu väntar iaf två dagar i Dublin. Det blir lite ölprovning, whiskeyprovning och annat kul (och så konferens också, vad trodde ni?) Kommer hem igen på fredag och tänker ta en lugn och skön läshelg.
Och ja, ett 10 km joggpass ska klämmas in enligt Mia´s träningsschema på söndag!

Inga kommentarer: