torsdag, oktober 30, 2008

Ny layout, ny dag, nytt liv?

Inatt drömde jag IGEN att jag hade ett barn. Världens sötaste och hon/han var bara min :) För att citera Björn Ranelid, "jag bar mitt barn som min sista droppe vatten".
Ja, jag fattar vad kroppen försöker säga.

Vaknade imorse och befann mig i dvala. Halsen hade svullnat upp och ögonen gick bara inte att öppna. Asta mjauade på och trampade oroligt bredvid sängen, hon ville ha mat, och helst på en gång. Jag släpade min trötta kropp till badrummet och kände efter hur jag egentligen mådde. Ja, jag kan väl konstatera att jag har tränat en del på sista tiden men det var ju inför loppet i söndags. Men det är inte bara träningen som gjort mig trött. Många tankar far runt i huvet ständigt och pockar på uppmärksamhet, jobbet är skittråkigt just nu och jag längtar bort till nånting nytt.
Jag vill skriva färdigt mina essäer jag har på G men när jag väl har tid att sätta mig ner är jag så trött och okoncentrerad att jag har svårt att fokusera. Ska göra ett nytt försök i helgen som kommer och hoppas på det bästa.

För övrigt är det Halloween imorrn och jag tänker ladda med godis och skräckfilm :) Ska även hänga upp min fina skelettdam jag köpte i San Fran förra året. Och så tända kranium ljuset förstås ;)

Joggpasset igår gick bra. Jag tror jag slog deltagarrekord faktiskt. 5 glada joggare!! :) Det var kallt och ruggigt ute men dom kämpade på och gjorde ett kanonbra jobb! Dryga 5 km blev det totalt. Jag blir alltid glad när jag får höra hur de själva upptäcker hur de utvecklas från vecka till vecka och jag försöker peppa och komma med tips så mkt jag kan.

Men mitt första fokus nu blir att hålla mig frisk, vila ut ordentligt och få mina spända käkar att slappna av och sluta gnissla tänder.
Det blir yoga på lunchen.

1 kommentar:

MarathonMia sa...

Tick-tack-tick-tack...

Tänk på att du har huvudrollen i DITT liv, låt inte tråkigt jobb suga din energi.