onsdag, februari 18, 2009

Ny dag, nya krafter

När jag kom hem igår kväll hade jag en begynnande svår huvudvärk. Jag hade sovit hela vägen hem på bussen, tungt. Magen kurrade och jag tog en titt i kylskåpet, fläskkarré......och pommes hade jag i frysen. Perfa. Jag orkade inte stå och laga nåt komplicerat. Så pommes åkte in i ugnen och så stekte jag köttet medan jag gav katterna mat. Hela kalaset serverades sen med coleslaw och ett stort glas mjölk i sällskap med Dr Phil på TV4+. Klockan 20 orkade jag inte längre sitta upp och drog istället en filt om mig och la mig ner. Jag fick sällskap av både Tiger och Asta som låg och spann i varsin ände. På trean visades NCIS och eftersom det verkade vara ett lagom spännande program så började jag slötitta. Jag vaknade ca 22,10 av att telefonen ringde. Det var Jocke och han hade försökt ringa mig tidigare på kvällen. Jag hade inte hört nånting. Jag sov som en klubbad säl. Jag sluddrade när jag pratade och höll på att somna sittande men till slut tog jag mig i kragen och gav Tiger sin medicin, borstade tänderna och gjorde rent kattlådorna. Sen sova. Och sovit har jag gjort. Gud så trött jag var!! Det kändes faktiskt helt ok imorse när jag vaknade och faktiskt, jag somnade inte på bussen imorse.
Nu måste jag verkligen se till att äta och vila ordentligt i fortsättningen. Vill inte bli sjuk eller få feber igen. Hemma rullar dammtussarna överallt men jag orkar inte tänka på städning just nu. Det får jag ta på lördag.
Sen var det den här jäkla råa kylan som kryper in överallt. Jag fryser konstant om händerna och går med ulltofflor, kofta, stickade tröjor, halsdukar JÄMT.

Nu vill jag har vår!

Inga kommentarer: