lördag, augusti 29, 2009

Min lördagkväll

Jag hade kanske egentligen kunnat tillbringa kvällen framför TV´n och nån usel Beck film, eller suttit på nån pizzeria nere i centrum eller varför inte vandrat från bar till bar.

Istället tar jag tillfället i akt (när Jocke är borta) och ägnar min lediga tid åt renässansstudier, första uppgifterna ska vara inlämnade senast fredag så det är bråda dagar!

Här sitter jag nu med mina böcker, nätbaserat material och kvällen till ära har jag köpt en flaska italiensk vin, från Toscana såklart :) Renässansen började ju där........


Det är nu som mina bokrea fynd kommer till användning. Här bläddras det och studeras konst!

Mellan varven måste man ju även anteckna och i min nya fina Marimekko mapp finns de uppgifter jag måste lösa.......det känns iaf lättare med ett vackert omslag.


På bokhyllan vakar min pastellfärgade madonna över mig och ger mig kraft att fortsätta.


Och Asta vilar sig på sängen :)

Inga kommentarer: