måndag, september 21, 2009

God helg

Sommaren dröjer sig kvar länge i år vilket jag inte har nånting emot alls. Vaknade upp i lördags till en underbar morgon med solsken och klar krispig luft. Vi åt som vanligt frukost tillsammans med missarna och lyssnade på Ring så spelar vi, precis som som vi alltid gör. Fick sen lite bråttom med att fixa mig iordning och tog så bilen upp till hembygdsgården. Eftersom ingen hade satt på värmen i stugen så var det ganska kallt och fuktigt därinne, 15 grader...burr.
Men solen värmde så skönt så vi bestämde oss snabbt för att sitta i trädgården vilket visade sig vara ett mycket smart drag.
Jag går sen fyra veckor tillbaka en lite kurs i geologi på Rimbo hembygdsförening. Det är jag och sju pensionärer, men hey! Det är faktiskt riktigt roligt! Inga prestationskrav, bara riktigt trevlig undervisning av en amatörgeolog som vet vad hon pratar om. Det blir mycket sten prat blandat med en hel del annat. Förhoppningsvis kan jag lite mer om berget vi går på när kursen är avslutad.
Två löpturer hann jag med i helgen. Jag blir rastlös om jag inte får springa. Men det blev inga 10 km, snarare 7 km men det räckte. Jag känner hur styrkan har återvänt till min kropp och lungorna tar effektivt tillvara på syret. Inga krav på att springa snabbt, bara jag, friheten och all tid i världen.
Resten av veckan kommer att bestå av mycket läsande, vi ska studera Machiavellis Fursten till nästa torsdag men den var så spännande att jag somnade på bussen imorse.Hoppas det går bättre när jag ska hem ikväll.

För övrigt så väntar jag på att höstmarknaderna ska börja. Skansen i helgen och Rimbo nästa torsdag.

Inga kommentarer: