onsdag, november 29, 2006

On the sunny side of the street

I måndags var vi på Wallmans Salonger med jobbet. Norrmännen och Mette hade flygit in under eftermiddagen och vi mötte upp dom på Strand hotell i Stockholm. Vi tog en drink innan vi fortsatte till Wallmans. Därinne möttes vi av rena rama Moulin Rouge stämningen, jättemysigt!! Vi åt gott och drack en del. Själv höll jag mig dock nykter eftersom jag skulle köra hem. Showen var kanonbra! Verkligen jätteduktiga artister. Dom gjorde en kavalkad av musikhistorien från 20-talet till nutid och under tre timmar underhölls och serverades vi av samma killar och tjejjer.
När vi kom till efterätten så fick jag nästan en chock. Det stod på menyn att vi skulle få plocka själv från deras gottebord........jag kan tala om att det var inget bord...det var ett helt RUM!!! Dock ett litet sådant men det var FULLPROPPAT med choklad, skumbananer, tryfflar, pajer, tårtor, brownies, gele, kakor och annar snarr. Herregud. Jag plockade åt mig allt gott jag kunde hitta och glufsade i mig. Så himla gott!! När showen var slut kl. 23,00 så stack de flesta i det svenska gänget hem. Jag hade tänkt göra detsamma men norrmännen var envisa och ville inte släppa mig. Så jag stannade kvar och lyssnade på skön jazz tillsammans med Mats och Björn och stod sen i baren och pratade med Mette och Christen. Jag blev kvar där tills dom stängde kl. 01,00, sen blev det det gamla vanliga, vi stod utanför och tjafsade i säkert en kvart. Jag ville hem, Mette och Christen ville ha mig kvar men jag stod på mig och till slut kunde jag åka. Då hade jag med mig tre personen till som ville hem så jag blev taxichaffis för en stund och fick köra runt halva stan, sen lämna Turid på hotellet på Arlanda och sen hem.
Behöver jag säga att jag inte kom i tid till jobbet igår? Jag vaknade 7,30, somnade om till 08,00, klev sen upp, duschade, åt frukost och tog mig till jobbet........hela dagen var som ett töcken.
Men trots det så orkade jag träna spinning när jag kom hem och det gick faktiskt bättre än vanligt. Lagade mat när jag kom hem och satte mig sen och filade på en fin bildpresentation över Wallmans kvällen som faktiskt blev riktigt lyckad.
Ikväll blir det spinning igen, sen Det Okända och sen kanske lite mer bildhantering :)

Snart helg!!

Inga kommentarer: