fredag, december 01, 2006

Baaaaakis!

Igår var sista dagen på året för oss på jobbet. Alla böcker skulle stängas, affärer avslutas och resultaten redovisas. Eftersom vi redan hade festat på Wallmans i måndags så hade vi inte planerat nån utgång igår. Vi köpte dyr champagne och sachertårta till kontoret och skålade kl. 16,00 för det gamla och nya året. Men det hela slutade ändå med att chefen ville bjuda oss på middag eftersom vi gjort fantastiska resultat. Så 7 av oss drog iväg till Edsbacka krog, ett ställe som är så långt från McDonalds man kan komma. När man kliver in genom dörren står folk och hälsar en välkommen, dom tar din jacka och hänger in den i en garderob, visar dig till bordet och du ger dig en meny med priser som du aldrig trodde fanns........jag tog en martini som fördrink, fortsatte sen med ett glas vitt till förrätten som bestod av "svenska smaker", dvs rom, lax, ren, ost mm. Huvudrätten var ännu godare, rådjurssadel...mmmm. Efterätt var jag inte så sugen på eftersom jag redan hade klämt två bitar tårta på kontoret men jag tog en bit svindyr ost och en kaffe på maten. Chefen var generös så vi åt som kungar kan jag meddela.
Jag tog taxi från restaurangen 21,45 och hann precis med bussen hem. Men jag kunde inte somna med all alkohol i kroppen och kaffe så jag släckte inte lampan förrän kl. 00,30........det var trögt att kliva upp imorse och jag sov hela vägen på bussen in till jobbet. Sitter som en zombie på jobbet nu och längtar hem. Det är "nyårsdag" idag så stämningen är ganska avslappnad här just nu. Det är nästa vecka som stressen sätter in igen. Då ska allt bytas ut inför det nya året. Pärmar, böcker, rubbet.........
Tänkte julpynta på kontoret idag men det får bli efter lunch. Just nu har jag bara ingen lust.......imorrn tänkte jag pynta hemma, måste städa också som vanligt.......suck.

Nä, nu längtar jag efter min vanliga vardagslunk. Det är tröttsamt att sova för lite och på konstiga tider, äta fel sorts mat och för mkt godis och aldrig komma till ro. Ska träna spinning imorgonbitti igen, jag har tränat upp min kondition igen sakta men säkert men samtidigt lagt på mig minst ett kilo runt magen........det märks. Så inget mer godis nu!!

Jag vill SOVA NU!!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

men det låter som du haft mycket skoj..:)

snart är det jul, jag har en så rolig present till oa! vad önskar du dig???

Mayumi sa...

Jag vet faktiskt inte vad jag vill ha. Det blir svårare för varje år som går :)