måndag, december 04, 2006

Vänta...jag hinner inte med!!

Helgen är redan över. Det blev en tidig kväll i fredags. Jag var ju så himla trött från i torsdags så jag somnade redan 23,30. Var sen uppe 08,30 på lördagmorgon och tog hand om stöket hemma. Kl. 10,00 var jag nere i spinninglokalen och försökte göra mitt bästa trots att kroppen fullkomligt skrek, neeeeej, jag vill inte. Men det var skönt att få trampa loss, trots att jag faktiskt gör mkt sämre resultat nu än nånsin. Orkar ju för tusan inte hänga med alls. Dessutom har jag märkt skillnad nu när jag inte längre springer 5 km varje dag. Mina ben är rundare än i somras. Det känns på byxorna framförallt men det syns även så väl. Spinningen slimmar inte benen lika bra som löpning tyvärr. Resten av lördagen spenderade jag med brorsan, vi var till Norrtälje o handlade en sväng, fikade och kollade på TV. Igår var det tvättdag och konstigt nog hade jag knappt nån lust att julpynta. Men jag fick iaf upp mina ljusstakar och en o annan tomte. När allt det var klart så la jag mig på soffan resten av kvällen och bara slötittade på TV. Orkade inget mer.
Usch, november och december är de månader på året som det händer mest saker i men de är också de mest förvirrande och stressade månaderna för mig. Hela min tillvaro läggs upp och ner från mitten av november fram till efter nyår så det känns som att man lämnas i ett enormt stort vakum samtidigt som man förväntas att bara mala på i samma fotspår som tidigare och tycka att livet är underbart. Nä, det funkar inte riktigt så för mig. Januari och februari är årets VÄRSTA månader. Det är då min vinterdepresstion sätter fart och jag är sur o irriterad på allt och alla, jämt.
Men det är långt kvar dit. Nu måste jag tänka jul, glitter och mys :)

Inga kommentarer: