onsdag, december 06, 2006

Is naaajs!

Just nu känns allt så soft. Jag har ätit lunch (gräddstuvad lever), shoppat lite (en randig tröja och en svart väst) och står nu här på jobbet o mumsar chokladdragerat juleskum o lyssnar på Cornelius "Drop". Träningen igår gick bra, bättre än väntat. Sakta men säkert orkar jag trampa i alla postitioner och under längre o längre perioder, dock har jag fortfarande problem med att orka trampa i takt hela passet. Det var skönt att komma hem, duscha o äta middag. Det blev dessvärre inte så mkt läsning för jag hamnade framför TV´n och den nya norska serien (vars namn jag glömt) som är baserad på en roman av Karin Fossum. Efter det kröp jag ner i sängen och kollade på ett av mina favoritprogram "Dödligt Fiske". Jag skulle aldrig klara av att jobba på en fiskebåt mitt ute på Berings Hav i januari med allt vad det innebär men att se dessa killar som gör det är helt fantastiskt. Vilken styrka det krävs, både mentalt och fysiskt!! Jag somnade ganska omgående efter programmet och vaknade imorse med ömmande muskler och en kropp halvt i koma. Men upp kom jag, fick i mig frukost och kläder på kroppen och befinner mig nu här på jobbet igen. Jag fattar bara inte hur jag ska orka träna idag när musklerna är så trötta men det måste gå på nåt sätt. Utan träning mår jag skit. Men nu har jag fått tips om att pröva äta MERA proteiner för musklernas skull så jag måste väl testa då.

Men tills dess tar jag en juleskum till och njuter av tillvaron.........:)

Inga kommentarer: