lördag, december 09, 2006

Det vilar en stillhet i snöflingans dans....

.....men vart är snön??? Hallåååå! Det är 10 grader varmt ute idag och solen skiner mellan molnen. Imorgon är det andra advent.....
Jag försöker desperat få upp julstämningen här hemma. Alla ljusstakar är tända, tomtarna på plats, tända ljus står på köksbordet och i köksfönstret och idag ska jag baka saffransbröd. Ur högtalarna på stereon strömmar fin och skön jul/vintermusik från gruppen Triakel men det är inte tillräckligt. Jag vill ha snö!!!! Men man får väl vara tacksam för att det inte är full storm och kaos därute :)
Jag vaknade 8.15 imorse men det var så himla mörkt ute att jag funderade allvarligt på att vända mig om och sova vidare. Men se det gick inte det. Så jag klev upp, drack lite kaffe, klämde i mig en banan och tog hand om disken. Sen var det spinning kl. 10.00. Nu har jag just ätit en stadig brunch och försöker förmå mig själv att börja med dagens sysslor.
Veckan som varit har haft sina upp och nedgångar. Märkligt nog så blev jag väldigt nedstämd på fredag e.m. Jag kan inte förklara varför, det bara blev så. Så när kl. blev 16.00 hade musten helt gått ur mig och jag åkte hem. På den positiva fronten så har jag tagit hand om några problem som jag har haft hängande över mig ett tag. Bl.a så tog jag beslutet att avsluta kursen i nordiska språk en gång för alla. Jag skickade ett mail till min lärare och förklarade varför men fick aldrig nåt svar tillbaka. Dålig stil tycker jag eftersom han åtminstonde kunde ha bekräftat att han fått mailet.....men icke. Nu känns det iaf bra att ha det ur världen. Samtidigt har jag tagit några andra beslut inför nästa år som också känns bra. Men vad det är tänker jag behålla för mig själv än så länge :)

Så nu vankas det bullbak, sen promenad, bokläsning och filmtittande :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: