torsdag, november 16, 2006

There is another world you see...

Jag har varit en aningens frånvarande från bloggen några dagar. Det beror mest på att jag haft fullt upp med det verkliga livet. Du vet, det som händer framför dina ögon varje dag, här och nu :) På jobbet har jag haft TONVIS med pappershögar som ska redas ut, dataprogram som inte funkat och annat tjafs. I måndags kväll hjälpte farsan mig att byta till vinterdäck på bilen, sen bjöd jag honom på fiskoch räkor i sås med potatis o grönsaker och sen blev det lite TV tittande (bl.a Supernatural) innan det var dags att sussa........
I tisdags skulle jag ha tränat men morsan övertalade mig att följa med henne i till stan o shoppa istället så jag tänkte att jag kanske kunde hitta ett par vinterskor där men icke. Det blev några turer på Indiska dock och vi fick med oss varsin fönsterdekoration hem. Ett hjärta som man ska ha värmeljus i :)
Igår körde jag ett medelpass spinning men det var ju bara för tragiskt. Jag tränar så lite nuförtiden att jag aldrig kommer upp i samma nivå som för några månader sen. Men jag gör mitt bästa och försöker iallafall att hänga med. Skärpning måste till nu!!! Efter dusch, middag, Tv med Det Okänada och Most Haunted kröp jag ner i sängen och läste lite för att sen slockna som en klubbad säl. Äntligen fick jag min mattebok kurs A igår så nu ska jag till att börja repetera. Jag är anmäld till Matte B i januari så nu blir det till att lägga på ett kol. Jag har ju nu ett tag även funderat på att hoppa av kursen i Nordiska språk men jag fick en liten nytändning igår på bussen hem. Jag hade med mig kursmaterial i väskan och i brist på annat att läsa så tog jag upp den boken o började plugga. Det visade sig att jag faktiskt har ett intresse kvar nånstans så jag hänger med ett tag till.............och ikväll är det lektion men jag har inte kommit mig för att göra hemläxan...blir nog bra med det.....

Nu behöver jag en kaffe.

Inga kommentarer: