onsdag, januari 10, 2007

Jag är ingen mästerkock men....

Jag tänkte ändå dela med mig av ett par favoritrecept idag :)

Ostfyllda kycklingbörsar (recept från Viktväktarna modifierat av mig) 2 port.
2 stora kycklingfiléer, tinade
ca 150 g Kesella (naturell)
1 tsk rosmarin
1 tsk salvia
1/2 rödlök
2 msk flytande honung
1 tsk cayennepeppar

Blanda kesellan med örterna och löken. Skär en ficka i varje kycklingfilé och stoppa in kesellablandningen. Blanda honungen med cayennepepparn och pensla filéerna. Jag brukar ösa över honungen med en sked och jämna ut smeten över kycklingen.
Ställ in i ugnen 200 grader i ca 20 min.
Servera med pasta.


Lite "nyttigare" pannkakor.
Byt ut vetemjölet i en vanlig pannkakssmet till grahamsmjöl. Stek pannkakorna som vanligt i smör. Du får nu mer matigare, fiberrikare och även frasigare (tycker jag) pankisar. Servera med bär eller sylt och rivna morötter.


Smaklig måltid!!

Inga kommentarer: