torsdag, januari 11, 2007

Shit pommes frites!!!

Jag kom in på Matte B kursen till slut. Nu gäller det. Ska jag klara kursen den här gången? Jag har alltid haft svårt för matte men det läsåret på gymnasiet då jag läste matte A gick det faktiskt så bra att jag fick betyget 4. Jag är optimist, det SKA gå.
Igår hittade jag ÄNTLIGEN ett par snygga vinterskor. På Wedins. Ljusbruna i mocka och hög klack. Jag är nöjd.
På lördag ska Jocke och jag till Cosmonova. Vi reserverade tickets igår och det känns kul att faktiskt göra nånting kulturellt och vetenskapligt på en lördag förmiddag för en gångs skull. Tänkte även ge mig på att baka frukostfrallor till söndag morgon som ska avnjutas med marmelad och kaffe till. Vi får väl se hur det blir med det........
För övrigt går livet sin stilla gång och jag trivs med det. Jag jobbar, tränar, pluggar, vilar och läser böcker och trivs med vardagen för en gångs skull.

Varför må dåligt när man kan njuta av livet?? :)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

håller tummarna för dig! jag tycker matte är skitsvårt och klarade inte B-kursen, men jag tror du kommer göra det för du är så duktig på att plugga och lära dig!

Mayumi sa...

Tack! Jocke varnade mig för att B-kursen är svår och det är jag beredd på......jag hoppas att jag klarar den :) Men som sagt matte är inte min starka sida men jag får ta det steg för steg :)