måndag, juni 25, 2007

Man kan aldrig få för mkt vitlök

Midsommarhelgen förflöt lugnt och stilla. Mkt god mat, godis, vovvar, trevligt sällskap, antikmässa och en massa slapp. Det enda dryga var bilkörningen, ca 5 timmar i vardera riktningen....... :( På vägen hem tog vi det extra lugnt, stannade till i Uppsala o handlade på ICA Maxi. Nästan inget folk och framförallt ingen kö. Väl hemma kom regnet, det fullkomligt vräkte ner men då satt vi redan nedkrupna i soffan med ostmackor och juice och myste till en skräckis. På söndagen sov jag till 10.30. Jag antar att min kropp var ganska så utmattad efter bilkörningen. Vi åt frukost och slappade nån timme till. Jag försökte mig på att vara lite hurtig och skulle springa 1 mil....det gick...inte alls någe bra. Efter dryga 5 km var jag tvungen att stanna för att hämta andan. Mina ben var som gelé. Men jag var envis och promenerade en kilometer och sprang sen 3 km till. Promenerade den sista kilometern hem.......duschade, åt middag och ägnade resten av kvällen till att tvätta, städa ur badrummet, bädda rent i sängen och så klädde jag äntligen om min kökssoffa. Det blev kanonfint och jag har nu ställt in soffan i köket där den platsar riktigt fint. Har fått en helt underbar liten ät/surf/kaffehörna nu :) Måste bara skaffa ett par sköna kuddar så är allt perfekt! Kollade på Torchwood i 2 timmar och sen ett sprillans nytt avsnitt av Most Haunted. Somnade typ efter 00,00. Försov mig BIG TIME imorse, vaknade 7,30......inte bra. Har fått en del gjort idag på jobbet och tvingade sen ut mig på en ny löprunda när jag kom hem. 5 km, varken mer eller mindre. Käkade sen en smarrig sallad med rädisor, blomkål, tomat, gurka, sallad, valnötter, rökt skinka, fetaost och chorizosalami....mmmmmmm... :)
Längtar så tills vi får hem den nya soffan och schäslongen. Vill ligga och mysa med en kopp thé till en skön engelsk deckare, helst Miss Marple eller Morden i midsummer..........

Men nu ska jag beställa några nya fräscha sommardeckare från Adlibris!

Godnatt!!

Bilder från midsommar kommer lite senare :)

Inga kommentarer: