onsdag, augusti 22, 2007

Jag förstår mig inte på......

Har försökt att ta åt mig böcker skrivna om "diskbänksrealism" men det är svårt. Kan inte riktigt identifiera mig med personerna i böckerna. Speciellt svårt har jag för böcker som handlar om oss 70-talister och hur jäkla "jobbigt" vi hade det när vi växte upp. Jag kan inte minnas att det var så jävligt. Man visste ju inget annat då. Hade ingen aning vad internet eller iPod var för nåt. Det gick skitbra att leka ändå. Men å andra sidan så kan jag inte påstå att min familj har haft det speciellt fattigt eller svårt på nåt vis. Förutom att mina föräldrar inte pratade med varandra under 10 år (all kommunikation mellan dom sköttes via mig och min bror) så hade vi det materiellt bra. Mat på bordet varje dag, rena hela kläder på kroppen och nånstans att vara på sommarlovet (läs: mormor på landet och sommarstuga).
Men det finns ju aspekter av min barndom som faktiskt kunde ha varit bättre men jag har ännu inte hittat någon bok eller pjäs som speglar det jag upplevde som barn.

För övrigt så förstår jag mig inte på er tjejjer som envisas med att klampa runt i höststövlar redan nu. Är det bara för att semestern nu är slut och skolorna börjat som det automatiskt ska tolkas som att höstern är här??? Jag förstår inte. Själv är jag bara glad över att kunna gå med mina lätta sommarskor så länge det bara går. Än lever sommaren kvar, ta vara på den.

1 kommentar:

Linnéa sa...

haha jag håller helt med. heltäckande strumpbyxor och stövlar, what? ge mig fler sandaler tack!