måndag, november 05, 2007

En rysligt god helg

En riktig myshelg har vi haft!! Höstrusk, svensk rysare på TV, många koppar thé, pepparkakor och ett besök i kyrkan. Försökte att inte boka upp mig på en massa utan tog allting som det kom istället. Körde ett 1,5 timmes pass på gymmet med en total genomkörare för hela kroppen. Sen besök i Rimbo kyrka som hade All helgona öppet för allmänheten. Inte en enda (levande) människa i kyrkan, förutom diakonen som bjöd på fika och var jättetrevlig. Hann även ta en titt på denna alldeles underbara medeltidskyrka och målningarna i taket fascinerade mig så till den milda grad att jag bara ville sitta i timmar och titta på dom. Massa tända ljus i kyrkorummet och klassisk sakral musik i högtalarna skapade en riktigt mysig stämning. Nästa besök blir när vi ska sjunga in julen, längtar redan!!! :)
I fredags invigde vi mitt Halloween ljus jag köpte i San Fran. Det är i form av ett kranium och "blöder" blod och hjärna ur ögonhålor och mun.......mkt fin om jag får säga det själv. Bilder utlovas i kväll!!
Funderar starkt på att fira Halloween med Maya och hennes man i San Fran nästa år.

Lyssnar mest på just nu:

Foo Fighters- LOVE you guys!! (always have)
Cranberries-en klassik pärla till grupp
Eva Dahlgren-skön musik, bra texter
Pergolesi-Stabat Mater-stämning!!
Alison Krauss-mkt bra bluegras/country
Robbie Williams-för att han e så jävla bra helt enkelt

Inga kommentarer: