onsdag, januari 30, 2008

Host och hack

Precis när jag trodde att jag var på väg att bli frisk igen....så blir jag sjuk. Denna gång halsont och täppt i näsan med rethosta som bonus. Så ingen träning än. Känns bra att jag hann klämma in ett danspass och 5 km jogging innan det small till igen. LÄngtar i varenda cell i kroppen att få träna. Imorgon blir det iaf Yoga, kan inte göra nån större skada eftersom allt vi gör att är att meditera, andas och slappnar av. Hoppas på att kunna springa till helgen igen och kanske gymma lite :)
Men man känner sig långt ifrån fräsch. Påsar under ögonen, alltid törstig, ingen smak och dålig andedräckt. Trött redan vi 21 tiden på kvällarna och somnar så fort man sätter sig ner en längre stund. Har jobbat två kvällan på rad hos Friskis så nu känns det skönt att få tid över till sig själv. Ska på kurs ikväll igen och imorgon blir det TV kväll hemma :)
Ska banne mig gå och klippa luggen nån dag också nu när man har lite extra cash över. Har inte klippt mig på flera månader så det är dags.
För övrigt så går man runt i affärer på lunchen och suktar efter alla fina kläder, väskor och smycken. Köpte mig ett fint halsband av märket "Baglady" förra veckan. Hade kostat drygt 400:- nu fick jag det för 79:-, helt ok :) Känns skönt att få shoppa lite efter dessa månaders hemska ekonomikaos. Men mer än så blir det inte nu. Det lilla jag har ska sparas, punkt slut!

Inga kommentarer: