fredag, februari 01, 2008

Degig

Jag håller på att bli tokig på den här jävla förkylningen. Efter att jag fick ett återfall förra helgen efter min löprunda så har jag verkligen avstått från att träna hela den här veckan. Jag har hostat upp slem, snytit gult snor och haft ont i halsen. Nu är det inte kul längre. Tre veckor med typ nästan ingen motion alls. Jag känner mig jätteäcklig och degig. Visst sitter kläderna lösare nu men det beror ju bara på att jag förlorat en del muskelmassa och jag är ju allt annat än fast i kroppen. Hoppas på att kunna träna imorgon. Nästa vecka har jag iaf bestämt mig för att köra på som vanligt igen med jumpa, spinning och yoga.
Yoga förresten, jag körde ett pass igår på lunchen. Så skönt verkligen. Men det det ger ju mest avslappning och lugn. Längtar efter att få riva av ett ordentligt svettigt spinningpass.
Har sjukt mkt jobb att göra på dagarna nu och tiden går så mkt fortare än vad den gjort tidigare. Kan inte fatta att det är februari redan!
Men det är bara bra för våren närmar sig med stormsteg. Snart kan man hänga in vinterjackan, knyta på sig joggingskorna och ge sig ut i spåret igen! Yohoo!!
OCH, en sak till. I vår ska jag utbildas till jogging/stavgångsledare på Friskis. Jepp. Så är det. Till hösten ska jag börja hålla mina egna pass. En ny spännande utmaning börjar i mitt liv!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

hoppas du slipper mer förkylningar nu!
vad kul att du ska ha ega pass! då får du ta turer med mig och kalle när ni hälsar på oss i huset..:)
hur går det med lägenhetstittande?

Mayumi sa...

Ja, nu får d banne mig räcka med sjukdomar. Jag hostar fortfarande en del men tränade ändå nu i helgen. Tog d ganska lugnt dock :)
Du o Kalle får gärna bli mina försökskaniner i sommar. Jag måste ju antagligen lägga upp ett träningsprogram både för jogg oc stavgång :) Vi har inte hittat nåt än men vi letar vidare :)