tisdag, februari 19, 2008

Every planet we reach is dead

Det är så himla segt och slitsamt att kliva upp på morgnarna nuförtiden. All kämpaglöd och träningslust är precis som bortblåst när jag släpar mig upp till badrummet och det sista jag vill göra är att springa. Men efter morgonfikat på jobbet är jag som förbytt. Energin kommer långsamt krypande i kroppen och vid lunchtid vill jag springa milen, boxas, göra armhävningar och svettas. Efter en månads förkylning med efterföljande hosta och trötthet har jag nu bestämt mig för att lägga i en högre växel. Den här veckan ska det spinnas, jympas, gymmas, springas och yogas. Jympapassen på måndagarna är perfekt start på veckan. Tuff rockmusik peppar att göra en armhävning till och fortsätta nöta situps med benen i vädret trots att magen värker och svetten rinner. Det är då det känns som BÄST!
Nu är jag även sugen på att testa Ki Box på Friskis. Behöver bara en tränings buddy........

Dessutom, nästa vecka, är det planerat att Mia och jag ska morgonjogga i Windsor onsdag och torsdag. Jepp, du läste rätt, i Windsor :) Räknar med härliga engelska landskap att vila ögonen på under joggingturen :)

Tills vidare får jag nöja mig med en svettig lokal.....

Inga kommentarer: