fredag, februari 22, 2008

Open up the gates

Igår på Yogan hade jag himla svårt att koppla bort tankar och fokusera. Trots det gick alla asanas mkt bättre att genomföra än tidigare. Mina fötter somnar inte heller nu när jag sitter i meditationsställning vilket är ett stort framsteg. Nu andas jag även automatiskt genom näsan utan att tänka på det. Dessutom under den sista meditationsövningen så spelade ledaren en så himla skön låt vilken förde mina tankar till Grand Canyon och andra öken platser jag besökt. Det var så skönt att bara flyga bort för en stund. Dessutom har jag förbättrat balans, styrka och smidighet på dessa 5 veckor jag tränat.
Bokade av spinningen på kvällen. Kände att kroppen behöver få återhämta sig efter 4 dagars hård träning. Onsdagspasset på jympan var verkligen tufft! Vikaren körde skiten ur oss och jag svettades floder. Mkt skönt! Räknar nu med att antingen köra ett medelpass spinning imorgon eller en löprunda på dryga 5 km.
Jag önskar att jag hade all tid i världen till att träna, plugga och resa istället för att sitta här som en Luther slav. Varför kan man inte bara få göra saker man mår bra av i livet?

Jag har nu valt en essäuppgift på kursen. Jag ska skriva om Hopi indianernas syn på stjärnhimlen. Kändes som ett bra val eftersom jag efter senaste USA resan fattade stort intresse för dessa indianer. Dessutom rörde vi oss i Hopi områden under resan och jag har tom köpt en bok om Hopi mytologi.
Jag fullkomligt älskar skivan vi köpte i Bryce Canyon. Native American soft medidation.......mkt naturljud, trummor, röster. Helt underbar helt enkelt.
Kan ju även stoltsera med att ha skakat hand med en Navajo :)

Så hur ser nästa veckas upplägg ut då?

Måndag: Medeljympa med styrka 35 min (på lunchen)
Tisdag: Vila
Onsdag: Löpning 60 min (i Windsor!!)
Torsdag: Löpning 60 min (i Windsor)
Fredag: Medeljympa med styrka 35 min
Lördag: Medelspinning 60 min eller stavgång 60 min
Söndag: Löpning 60 min

Keep the fighting spirit alive!

Miss Hiawatha

2 kommentarer:

Linnéa sa...

ååå jag vill oxå ägna min tid åt att dansa, dansa och dansa!!!!!!
tänk om man kunde ägna sitt liv åt det....

Mayumi sa...

Jepp, tycker likadant. Önskar man vore miljonär och ekonomiskt oberoende. Pengar ska bara finnas där så man kan ägna sig åt roligare saker än jobb :)