söndag, februari 24, 2008

Misslyckad löpning och Marathon teater

Ok, jag försökte verkligen. Jag lovar. Men jag orkade bara inte springa i motvind. Solen sken, himlen var blå och det pirrade i benen. Jag ville ut och springa. Tog med min iPod och peppade mig med Madonna. Vinden slet och rev i mig och till slut orkade jag bara inte mera....så jag gick en bit, sprang en bit. Gud, jag skäms så att jag har låtit min kondition förfalla så. tillbakavägen gick lättare med medvind i ryggen. Fattar inte hur jag ska orka springa med Mia i veckan? Hon tränar ju för nästa Stockholm marathon och springer i stort sett varje dag, även på vintern. Jag har aldrig gillat att springa annat än på vår och sommar......men skam den som ger sig!
Väl hemma en timme senare drog vi till Norttälje för att handla, sen hem och ta hand om tvätten och kolla på Det Okända. Efter det en promenad till ICA och hem igen, laga mat och sen slappa på soffan. Såg ett par filmer och slockande sen utmattad vid 1 tiden.

Idag har jag varit på teater (Dramaten) med Carro. Vi hade bokat biljetter till en Strindberg pjäs kallad " Tre kronor". Tre svenska regenter skulle gestaltas av kända skådisar. Vi lunchade på McDonalds först och kollade en sväng på Lagerhouse. Sen en promenad till Dramaten. Vi satt ganska högt upp men såg ändå scenen bra. En snabb titt på biljetten avslöjade dock att det hela inte var slut förrän 18,30!!!! Vi skulle alltså sitta där i 4,5 timme! Det var lite mer än vad vi räknat med. Det var tre helt olika pjäser skildrade på tre olika sätt och traditionell som jag är så föredrog jag tolkningen av drottning Kristina. Gustav den tredje var skildrad av Micke Nykvist som en cyber/punk variant med mkt skum musik, tuffa kläder och annorlunda miljö. Men det funkade även jag förderar den "klassiska" tolkningen av gamla kungar.

Kom hem för en timme sen och har slevat i mig middag och betalat räkningar (blä).
Som vanligt gick helgen alldeles för fort och jag har fortfarande tusen saker jag måste göra.

Längtar redan nu till lunchjympan imorrn men tänker trösta mig med en bra bok tillsvidare.
Vilken ska jag välja? Sitter här med Snabba Cash, Great Expectations och Den Svenska Litteraturhistorien........eller vad sägs om att ta itu med en biografi över Anne Boleyn?

Så många böcker, så lite tid.....

1 kommentar:

Linnéa sa...

snabba cash är rätt bra faktiskt, även om jag tyckte den va lite wannabemaffia och töntig i början. men man fastnar..:)
klart vi ska springa i sommar, jag ska försöka springa mer!