onsdag, februari 27, 2008

Feberyra och övernaturliga upplevelser

Igår landade vi på Heathrow och åkte direkt till vårt kontor i Slough. Ni som har sett The Office vet hur det ser ut i Slough, skittråkigt område. Själv fick jag 38 graders feber på måndagkvällen och det höll i sig även igår. Nu går jag på Ipren, apelsinjuice och vatten men huvudet värker konstant. Jag pinade mig igenom ca 4 timmars utbildnng igår e.m och sen bar det av till hotellet. Vi bor i Windsor, ganska nära Towern och ikväll hoppas jag på att orka ta en liten sightseeing tr. Löpningen var bara att glömma, kan inte springa med feber. Mia sprang imorse dock, vädret var kanon, blå himmel och klar luft. Jag är så avis!!! Igår kväll var vi med marketinggänget till en jättemysig estaurang nånstans ute på den engelska landsbygden och åt en superb middag. Det kändes som om man klev rakt in i ett filmset från Morden i midsummer. allt var så engelskt och jättemysigt!! När vi kom hem vid 23 tiden var jag totalt utmattad. Klunkade i mig vatten och somnade ganska snart. Sov dock inte så gott och jag vaknade till av att jag frös så att jag skakade. Vred och vände och vände mig och skakade tänder. Plötsligt knakade det till i rummet och sängen började skaka!! Dessutom ökade det i styrka...det kändes som att någon stod vid fotändan och skakade sängen kraftigt. Jag fick panik, frös till is och började nästan hyperventilera. Kunde det vara så att jag inbillat mig det? Nej, jag kände klart och tydligt hur sängen skakade. Då fanns det bara en förklaring, det spökar i mitt rum. Jag vet inte hur länge jag låg stilla men jag vågade varken röa mig eller öppna ögonen. Jag andades oregelbundet. Till slut somnade jag iaf men bestämde mig innan att jag skulle be att få byta rum nästa dag.
När jag vaknde nästa morgon tog det en stund innan jag vågade öppna ögonen och kolla vad klockan var. När jag till slut slog på TV´n fick jag en förklaring till vad som hade hänt under natten. En jordbävning hade skett i England. Det var alltså det jag hade känt. Genast kände jag mig mkt lugnare och även lite skamsen eftersom jag trott det var ett spöke. Samtidigt var jag även lite besviken för det skulle ha blivit min första närkontakt med något övernaturligt.

Sitter nu på kontoret i Slough igen och väntar på att kursen ska börja. Huvudet dunkar, näsan rinner och jag vill bara krypa ner i en varm säng med en kopp thé. Måste ta mig igenom hela dagen och imorgon och sen kan jag åka hem. Mår jag skit på fredag stannar jag hemma från jobbet och vilar.

Ok, nu börjar kusen och jag måste stänga ner. Jag återkommer med mer berättelser från Slough/ Windsor inom kort.

Inga kommentarer: