måndag, mars 17, 2008

I´m pushing an elefant up the stairs

Efter fredagens joggingpass så var jag totalt utpumpad. Sov till 10,45 i lördags men hoppade då ur sängen utan att känna mig tung, snurrig eller seg. Fick faktiskt en hel del gjort, tvätt, städ, disk mm vilket kändes bra. Var på Friskis möte kl. 17 och sen åkte vi tilla ffären och handlade middagsmat. Såg ett par filmer på kvällen och njöt av Chunkey Monkey, min favvoglass av alla Ben & Jerry!!! :) ÄNTLIGEN finns det på ICA Rimbo. Första gången jag åt den var i London, andra gången i Las Vegas och tredje gången hemma i lilla Rimbo :)
Tog det lugnt i söndags, slappade framför TV´n och sen tog jag en prommis ner till ICA för att handla. På kvällen var det 70-tals spinning (intensitet medel?) på Friskis och jag var där och trampade. Tog slut på mig själv totalt. Drog direkt hem efter att ha avslutat kassan, duschade, värmde upp middag och kollade sen på sista delen av Jane Eyre. Somnade gott efter det.

Hade planerat att träna idag på lunchen men naturligtvis så glömde jag en handduk. Men ok, jag har resonerat med mig själv och kommit till slutsatsen att min kropp mår bra att få vila idag.
Tänker istället lägga mitt träningsschema så här denna vecka:

Måndag: vila
Tisdag: 60 min jogg ELLER 60 min basspinning
Onsdag: 60 min medeljympa
Torsdag: Yoga 60 min ELLER 60 jogg (beror helt på hur arbetstiderna ser ut.....)
Fredag: Vila
Lördag: 60 min jogg
Söndag: Stavgång, spinning ELLER jogg 60 min

Måste lägga på ett kol med löpningen nu. Planerade lopp detta år är Vårruset, Tjejmilen och Bellmanstafetten. Vill ju gärna springa Ålands halvmarathon också men just nu är jag alldeles för otränad för det. En mil grejjar jag dock utan problem, det vet jag med största säkerhet!

Dessutom ser jag äntligen en liten ljusning i ekonomin så nu kan jag satsa på roligare mat som lax, mera kyckling och bra grönsaker! :)
Det finns hopp nånstans.

Dagens låt: Why does it always rain on me-Tavis

Inga kommentarer: