onsdag, maj 28, 2008

Nytt läge?

Idag la jag och Jocke in en intresseanmälan på en fyra i Rimbo. Det är ett radhusliknande rött hus med egen ingång och altan. Just nu ligger jag först i kön men det kan ju komma andra som har mer köpoäng än mig så håll tummarna nu! I helgen ska vi gå och titta på huset. Om ett par veckor får jag veta om jag blivit uttagen på visning inuti.
För att förtydliga, vi pratar alltså om en hyreslägenhet och inget annat.

Morsan och jag ska åka och titta på torpet nästa söndag. Hoppas att allt ordnar sig till det bästa.

Tänk om det blir både ny lägenhet och sommarstuga? Samtidigt.....shit.....tur att möblerna ingår i torpet så att jag inte behöver flytta upp saker dit samtidigt.

Nä, sluta drömma och back to reality. Det kan ju bli pannkaka av allt också.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

WOHOOO DETTA VAR EN GLAD Överraskning!! ojojoj vad jag ska hålla tummarna!

Mayumi sa...

Tack!
Just nu så har jag beslutat mig för att inte köpa torpet....har inte råd att betala lån, fastighetsskatt, servitut och pantbrev själv, även om morsan lånar mig pengar till handpenningen.....men vi ska åka o titta på det iaf :)
Jag åkte förbi lägenheten igår och det ligger i ett lugnt område men altanen ligger precis vid en gångväg så det känns inte som att man får nån "privacy" om man ska sitta där....:( Men får jag inbjudan ska vi titta på den iaf :)