torsdag, november 06, 2008

Asanas och ruccolapizza

En timme yoga och sen världens godaste vegetariska buffé på Ulriksdals slottsträdgård. Solen skiner och luften är klar. Jag känner mig lugn och harmonisk, mätt och belåten.
Ser fram emot kvällen som ska spenderas med näsan i böcker och framför wordprogrammet på datorn. Nu ska här skapas! :)
Helgen får jag helt för mig själv eftersom Jocke ska till Oslo. Efter stök och disk ska jag bara njuta av ensamheten en stund, laga Leilas amerikanska pancakes, dricka thé, lyssna på skön musik och krypa upp i soffan och läsa.
Asta blir dag för dag mer och mer gosig och söt. Hon kissar inte längre lika ofta i sängen. Bara hon får vara med matte så är hon nöjd. Tiger är fortfarande avis och sur men det har blivit mkt bättre dock. Skönt att se att vår lilla nykomling faktiskt funnit sig tillrätta i lägenheten. Hon sover med mig på nätterna utan problem (förutom i lördags då hon av nån anledning blev sur på Jocke och kissade på honom!!) och varje morgon när klockan ringer är hon först upp och mjauar till matte att "nu e det dags att gå upp".

Tiger och Asta är verkligen mina två ögonstenar :)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHHAHAHHAHAHAHHAHA kissade hon på honom? gud jag dör, sjukt roligt! händer det igen måste du fota! sov alltid med kameran på nattduksbordet!

Mayumi sa...

hehe, jepp, han låg på sida när hon hoppade upp och satte sig på hans rumpa/lår och så hörde han hur det strilade och voilá!, hon hade kissat......han hade en stor blöt fläck på baksidan av kalsongerna :)
Hon har även kissat på mig men bra på benen :) Hon e för söt :)