onsdag, december 03, 2008

Inspirerad!!

Åh, det liksom flödar i mina ådror. Igår kväll slog jag upp mina kursböcker och kollade igenom de fem uppgifter jag ska lösa till mitten av januari. Det är speciellt en uppgift som är så intressant att jag bara vill sätta mig ner NU och försöka lösa den på bästa sätt. Jag läser varje dag och gör anteckningar, funderar och går vidare, om det är nåt jag kan så är det att fundera, skriva och läsa!! :) Om jag bara kan koncentrera mig dvs......
Jag är så dålig på att ta fram mina bästa sidor, hittar bara fel hela tiden men när jag ser tillbaka på allt jag gjort så har jag genom åren, från skoltiden och framåt mestadels bara fått bra beröm för det jag skrivit. Jag fick MVG på min B-uppsats i religionshistoria (om den svenska folktron och dess relation till kyrkan under renässansen) och även på mitt mastodontjobb om Sveriges kristnande för ett par år sedan. Ändå så tycker jag att jag är usel, dålig och en trist skribent.
Ok, jag är inte författare men däremot en jäkel på att skriva uppsatser och essäer. (om jag får skriva om ett ämne som intresserar mig dvs)
Jag måste sträcka på mig oftare och ta åt mig äran. Jag är ju värd det!!

Nu har jag fem veckor på mig att plöja igenom resterande material och skriva 15 sidor om det medeltida livet i Norden och Europa.
Och jag ger mig sjutton på att jag ska klara av det!! :)

Inga kommentarer: