tisdag, januari 20, 2009

Snö och tö

Näe, nu får väl ändå vädergudarna ta och bestämma sig. Ska det vara snö och minusgrader eller regn och mildväder? Det här varannandagsvädret känns mest tragiskt och sorgligt.

Imorse fick jag så äntligen mina telefoner och bredbandet att samarbeta. Efter två års svärande och suckande över att det inte går att prata i telefon när man surfar så tog jag slutligen tjuren vid hornen, gick mot mitt nederlag och ringde Telia för att boka en reparatör. 900:- kostar hela kalaset men nu funkar allt som det ska. Det var precis som jag misstänkte. En felkoppling i första jacket. Nåja, nu slipper vi iaf bråka om modemet ska vara av eller på.

För att strö lite mer salt i såren så har min stereo börjat ge upp. Den är bara fyra år gammal men nåt är fel med lasern. Spelar man cd skivor så hackar det och hoppar typ hela tiden så man blir tokig! Har försökt med rengöringskiva XX antal ggr men det gör ingen skillnad. Igår försökte jag blåsa rent inne i själva stereon med hårfönen i hopp om att kanske kunna blåsa bort allt eventuellt damm inuti. Det blev inte alls bättre.
Så nu står jag med en stereo som jag inte kan spela cd skivor på och är minst sagt irriterad.

Roligare besked är dock att jag nu fått tre av mina medeltidsuppgifter godkända. Behöver bara få den sista godkänd också så är jag klar med drygt halva kursen. Känns så bra att jag faktiskt kan åstadkomma nåt om jag bara anstränger mig lite :) Men vägen dit var kantad av många koppar thé, godis och långa dagar. Och nu är det ju dags för nästa moment. Jag är taggad till tusen!

Nu blir det snart hemgång och jag har en lång läskväll att se fram emot. Måste bara bestämma mig för vad jag ska äta till middag.
Ett ganska överkomligt problem i den annars så ganska komplicerade värld vi lever i :)

Inga kommentarer: