onsdag, mars 18, 2009

Äntligen SOL!

Jag har lapat sol, sol, sol hela morgonen!! Den värmer så skönt nu och jag riktigt känner hur hela kroppen vaknar till liv. Känner mig mycket gladare idag också!

Idag ska jag få svar på Tigers bakterieodling. Hoppas jag. Såret ser ut som det alltid gjort. Ingen större förändring. Det har iaf inte blivit värre och det är en liten tröst. Antibiotikan har gjort honom extremt lös i magen, stackarn, men har får leva med det till nästa måndag då kuren är över. Bra är att han ändå är pigg och busar, leker, sover, äter, dricker precis som vanligt. Han verkar inte alls störas av sitt sår i nacken.

Min mage verkar ha lugnat ner sig. Från att ha gått från orolig, gasig och riktigt jävlig har jag nu blivit knorrig och trög istället. Kul. Not. Proviva och Onakafil är min medicin just nu och jag kan inte längre äta lök, bönor, äpplen med skal, stekt kött, glass mm..........men jag kan leva utan det så länge jag slipper gaserna och en uppblåst mage......

Dagens positiva tanke: Solen skiner och jag ska njuta!!

Inga kommentarer: