torsdag, mars 12, 2009


Imitation of life


Joggcrossen gick så bra igår att det kändes nästan overkligt. Benen bar och var så lätta, så lätta :) Det kändes inte ens jobbigt. Styrkan kändes helt rätt och backarna tog jag i ett nafs :) De två deltagarna kämpade på och var nöjda efteråt :) Är dom nöjda så är jag nöjd :)
Dessutom har jag nu märkt att all styrketräning i vinter har gett finfint resultat. Om jag säger så här, i sommar kommer jag kunna ha linnen och inte skämmas över mina armar ;) Wohoo!

Sen bar det av hemåt för att se Det Okända och Leila på landet. Mina två favoritprogram för tillfället.

Igår lagade Leila en riktigt somrig efterrätt som vi bara måste pröva i sommar. Hon delade en kanelbulle tvärs över (som en semla), bredde smör på undersidan och grillade bullen en stund. Sen blandade hon ihop kesella, mascarpone, honung, vanilj och lime som hon klickade på den grillade bullen och toppade sen med färska jordgubbar och muscovadosocker. Mmmmmmmm.


Det kan vi väl pröva i sommar i Kättbo? ;)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

lätt vi ska!!!!

mamma kanske ska komma ner en helg i april, det går flyg mellan mora och ängelholm, men inget är bestämt. om du vill får du jättgärna oxå komma! annars oxå givetvis men du kan ju tänka på saken!

Mayumi sa...

Oj! Det vore ju jättekul! Vet du när hon ska åka? Jag kan boka biljett via jobbet men så måste jag kolla ekonomin oxå.....hmmm.