torsdag, juni 04, 2009

Busy bee

Äntligen har jag fått mer att göra på jobbet. Det började bli ganska trist att sitta av tiden men direkt efter min korta Rom semester så började karusellen. Jag ska hjälpa till med ekonomibiten på vårt norska kontor. Dvs jag ska ta emot post, kontera och lägga in fakturor, fixa betalningar och ta ut rapporter. Den här veckan har varit heeeelt galen. Inte nog med att jag måste anstränga mig lite extra för att förstå vad fakturorna handlar om, jag måste även hitta rätt konto och kostnadsställe, bolla ärenden med Holland och England och har en hel MASSA nytt som jag måste lära mig.
Det är kul med en ny utmaning men jag hoppas verkligen inte att detta går överstyr och blir ett stressmoment.
Jag kommer vara en hejare på norska när det här är över :)
Kul är ju också att jag nu har mer kontakt med holländarna, engelsmännen och även amerikanarna så det blir till att damma av engelskan, precis vad jag behöver. Jag har ju tappat så mkt av engelskan sen jag kom hem från min tvååriga vistelse i London för ca 16 år sen. Man blir liksom lite ringrostig..........och nu är det även en massa nya bokförings och ekonomi ord som jag måste lära mig, både på norska och engelska.

Det ska bli skönt med helg och tid över att fortsätta släktforska på :)

Inga kommentarer: