tisdag, maj 30, 2006

On the verge of a nervous breakdown....

Så här ligger det till. Efter att ha samlat mig efter raseriutbrottet och besvikelsen igår så skickade jag ett mail till berörda parter där jag klart och tydligt specificerade vad jag tyckte och tänkte om det som skett. Jag var arg, ledsen och framförallt besviken. Inom kort fick jag svar. De var sååå ledsna och de visste inte att jag ville följa med och det ena och det andra. Visst, visst.
På kvällen ringde dom igen och frågade om jag ville ha en biljett. De skulle buda på två biljetter på e-bay, det var tydligen en annan tjej som cokså ville följa med. Så jag sa ok men inte mer än 1000:-. Senare på kvällen ringde dom igen o sa att auktionen nästan var över, 2 biljetter låg nu på 130 pund, alltså ca 900-1000:-/biljett. Jag bad dom hålla sig kvar men släppa om biljettpriset gick över. Sen ringde jag upp Jocke o bad honom kolla auktionen på nätet. Han gick in o kollade och hittade ingen auktion på 130 pund.....men däremot en på 112 pund. Senaste budgivare var inte så svår att känna igen så vi visste att vi hade träffat rätt.......vi väntade ut auktionen och vann den. Så ringde XX tillbaka och jag väntade på en förklaring på varför dom sagt 130 pund när det i själva verket var 112 pund. Jag fick till svar att dom ville att jag skulle sätta in 900:- + frakt på deras konto för biljetten.....men vänta nu....112 pund delat på 2 är 56 pund = ca 730:- och dessutom stod det fri frakt.......jag började tappa tålamodet och när jag ifrågasatte så kunde dom inte ge mig ett bra svar. Vi bestämde att göra upp om pengar nästa dag och jag la på. Jag var skitsur och ännu argare. Jag trodde jag kände mina egna släktingar men tydligen inte. Hela natten hade jag superångest, kunde inte somna och sov sen väldigt lätt. Imorse fick jag meddelande av dom att 850:- inkl. frakt blir det slutgiltiga priset. Visst, ok. Det som dessutom gjorde det hela ÄNNU mer märkligare var att dom inte kunde svara på när dom hade bokat flyg ner till Rom. Men vänta nu, hallå, dom har bokat flygbiljetter men kommer inte ihåg när dom ska åka. Jaha. Det tror jag verkligen på...not. Så jag ringde Millan idag o frågade hur hon hade tänkt åka, fick svar och bokade mina egna tickets....från Arlanda!! De andra måste kånka ut till Skavsta mitt i natten för att flyga med Ryan air. Jag flyger med Sterling för samma pris...hehe...lite tur ska man ha i all den här skiten :) Så nu åker jag ner en dag tidigare än de andra, Millan har lovat mig att jag ska få låna nyckeln till hennes lägenhet så jag kan sova där så då sparar jag in några slantar på det. Jag har verkligen tajt ekonomi o jag fattar inte varför jag bokat detta egentligen (för att jag är galen) men nu ska jag till Rom o se Madonna konserten iaf. Det blir till att leva som en asket hela sommaren nu. Inga onödiga utgifter och bilen ska repareras bara i yttersta nödvändighet. De pengar som jag får i lön under juli o augusti läggs nästan alla på hög inför USA resan.
Jag har en sån stor och svår ångest just nu att jag inte ens kan beskriva den i ord. Ångest blandat med ilska. Har försökt fokusera mig på jobbet under dagen och det känns lite bättre nu. Ska försöka fortsätta med det. Annars dukar jag snart under. Mitt liv är kaos.

I´m mad I am.
Totally.
But I love it.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

fy fan vilka jävla idioter!!! tycker inte du ska beblanda dig med dem överhuvudtaget, nåt jävla problem lär dom ju ska ha!¨

men kul att du ska få se madonna, och i rom dessutom! du får tänka på att även om du får leva lite fattigt så har du ju två skitroliga saker att se fram emot iaf! jag lever fattigt men ska ingenstans..;)

Linnéa sa...

och träna, träna, träna bort ångesten! det hjälper faktiskt.. har ni någon typ av box-aerobics eller combat där du tränar? det är skitbra att gå på och så tänker man på den som man är förbannad på när man slår..:)