torsdag, juni 01, 2006

Was it worth it?

Skulle egentligen ha filat på mitt projektföredrag igår men istället fastnade jag framför TV´n o Dr Phil, Most Haunted och Britains next top model. Alltså, jag brukar oftast försöka hålla inne med kommentarer o åsikter om andra människors utseende o så men igår var det verkligen svårt. Först måste jag dock säga att jag verkligen beundrar de tjejjer som skickar in videos på sig själva för att visa upp sig i all sin prakt och framför allt att de har modet att faktiskt ställa sig upp och säga att dom tror på att just dom kan bli nästa top modell......men vänta ett ögonblick nu......en tjej hade på sig en tajt vit tröja med inte bara en mönstrad BH under, den var även för liten för hennes byst. Ni kan ju räkna ut resten själva. Att hon sen gick som en anka gjorde inte saken bättre. Det fanns några fler praktexempel som jag inte tänker nämna nu. Alla söta vanliga tjejjer men som jag skulle rekommendera att söka en helt annan karriär. Dessutom har jag svårt att se modellyrekt som en riktigt yrke. Efter en viss ålder är du passé och ingen vill ha dig längre. Jag har sett tillräckligt av modelllivet i verkligheten för att bilda mig en egen uppfattning. En tjej jag kände arbetade som modell i London o det gick bra för henne, hennes agentur tyckte dock att hennes lår var för tjocka (vilket dom naturligtvis INTE var) så hon började svälta sig själv........och ja, hon fick anorexi i slutändan. Det var hemskt att se denna tjej förvandlas till en spillra av sitt forna jag. En dag när jag kom upp till henne satt hon o försökte äta en pytteliten yougurt....hon fick inte ens ner den.
Så till alla ni tjejjer därute som längtar efter en modellkarriär. Ta ert förnuft till fånga och gör nånting vettigt av ert liv istället. Det är mitt råd.

1 kommentar:

Linnéa sa...

jag mår så dåligt av sånt.. när min kusin skulle konfirmera sig så kom de till kyrkan på morgonen och då låg där en massa änder som nån plågat ihjäl och slitit av benen på.. jag menar, varför gör man så? att plåga djur är lika illa som att plåga barn tex, för de är lika oskyldiga och försvarslösa. fy fan. polisen borde använda sina resurser till att straffa de jävlarna istället för att lägga ner nergi på fildelarna.