fredag, maj 19, 2006

Porque??

Jag kan meddela att jag gick till lektionen igår iaf. Skam den som ger sig. Jag tänkte att jag lika gärna kunde bita i det sura äpplet och tur var väl det. Det var 4 personer som skulle redovisa sina arbeten och de hade verkligen förberett sig väl med overhead, kartor, diagram mm. Så jag fick lite idéer nu som jag ska fila på i helgen. Intressant var också ett av arbeterna som också handlade om ortnamnsforskning, precis det jag gör och den redovisningen fick mig att tänka lite och komma på lite andra tankar. Hur som helst så rann tiden iväg, jag tog en fika och smet sen iväg strax före 21. Satt och läste på bussen och när jag kom hem hann jag se slutet på semifinalen av Melodifestivalen. Herregud, varken Belgien eller Estland kom med. Skandal! Men Carola däremot, som har noll utstrålning, kalla, döda ögon och en pissdålig låt, hon kom med. Nu hoppas jag att Finland sopar banan helt! För övrigt så tycker jag att Rumänien och Frankrike har bra låtar också.
Jag var lite piggare igår. Det hade regnat så den värsta pollenchocken hade lagt sig. Det märktes direkt. Tröttheten försvann och det kliade inte lika mkt i näsan. Dessutom var jag inte ett dugg trött på kvällen och fick tvinga mig själv att sova.
Ikväll ska jag gå och se Da Vinci koden. Oa vill inte se den, Jennie o Wenche ville men skulle ha middagsgäster hemma, Patrik hade inte råd så jag går med Jesper från mitt jobb. Jag älskade boken och struntar i vad kritikerna säger, jag går på bio för att bli road, slappna av och ha kul helt enkelt :)
Och imorrn är det städdag. Jag hoppas verkligen inte att någon kommer hem till mig imorrn. Det ser för djävligt ut ärligt talat. Så jag ska tvätta mattor, kläder, gardiner, dammsuga, torka golv, dammtorka, diska och kasta skräp. Det behövs en rejäl vårstädning helt enkelt. Sen ska det skrivas på projektarbetet!! Och så det viktigaste, jag ska TRÄNA!! Jag har bara tränat en gång på en vecka och nu börjar jag känna mig lite småäcklig i kroppen. Så det är på tiden nu!!!

Och så måste jag komma ihåg att köpa toapapper......

5 kommentarer:

Linnéa sa...

det är väldigt lätt, så jag vet inte om det räcker med 11 kr eller 22 som det brukar kosta för ett plagg.. vad tror du?

Linnéa sa...

hahahha vad roligt att du skrev Oa i din blogg!!!
Har du infört det bland era vänner nu?

Linnéa sa...

åå så roiligt..:) tycker han det?
jag sitter å laddar hem lite roliga musikvideos som jag ska bränna ut sen.. ska på knytkalas ikväll, kul å ha lite skoj saker med sig..:)

Linnéa sa...

åå så roiligt..:) tycker han det?
jag sitter å laddar hem lite roliga musikvideos som jag ska bränna ut sen.. ska på knytkalas ikväll, kul å ha lite skoj saker med sig..:)

Linnéa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.