fredag, augusti 11, 2006

Äntligen helg!!

Gud så skönt! Om 50 minuter drar jag hem!! Har varit jättetrött sen jag kom hem från Italien i måndags natt och imorgon planerar jag att sova lääänge :)
Det blir en lugn helg med obligatisk tvätt och städning och sen tänkte jag läsa en hel del. Måste ju även slutföra mina skolarbeten sen förra terminen.
Dessutom har jag fixat lite studiematerial över spanska språket. Tänkte försöka färska upp mina spanska kunskaper sen 12 år tillbaka. Dom är lite ringrostiga med jag upptäckte därnere i Italien att jag faktiskt har en del kunskap kvar nånstans i huvet :)
Så istället för att slötitta på TV hela helgen tänkte jag försöka göra nån nytta :)

Så har jag även lånat hem ett gäng kokböcker av olika slag som jag tänkte bläddra igenom för att se om jag kan hitta några nya och spännande recept. Det blir lite trist i längden med att bara äta fisk o potatis eller spaghetti o köttfärssås.

Till sist kan jag även meddela att jag trots mycket god mat och vin i 4 dar i Rom så gör promenader underverk. Jag har gått ner ganska mycket under denna korta period märkte jag häromkvällen. Plötsligt passar kläder som annars suttit tajt.
Så börja promenera mera!!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

roffe och min farmor är kusiner, så pappa och emma och lotta är tremänningar, och jag och deras barn kommer bli fyrmänningar..:)

Linnéa sa...

ååå grattis..:)
ja hon e bra på att komma ihåg namnsdagar, hon ger mig ibland små presenter tom..:)