fredag, oktober 20, 2006

Kvinnliga skådisar jag beundrar
och ett urval superbra filmer dom har medverkat i....




1. Meryl Streep----Timmarna, Broarna i Madison County, Andarnas Hus, Death becomes her, She-devil, A cry in the dark

2. Miranda Richardson----Merlin, Sleepy Hollow, Black Adder, Absolutely Fabulous

3. Cate Blanchett----Lord of the Rings, Charlotte Grey, The Gift, Elisabeth


Runner up:

Nicole Kidman---Timmarna, The Others, Moulin Rouge

Nån mer som tycker som jag, eller kanske inte tycker som jag??

2 kommentarer:

Linnéa sa...

jag tycker oxå jättemycket om cate blanchet..:)

Mayumi sa...

Ja, jag fastande för henne när jag såg filmen Elisabeth för en herrans många år sen. Har sett filmen ett antal ggr nu och jag tröttnar aldrig. Hon ÄGER verkligen bioduken...för att inte tala om hennes insats i Sagan om ringen....Cate är min favvis! :)