torsdag, oktober 19, 2006

This is my church....

Det är nånting med hösten. Jag blir nästan religiös eller åtminstonde mer "troende". Jag älskar atmosfären i gamla kyrkor, de tända ljusen, värmen, tystnaden, viskande röster som ekar mellan valven, krucifixen, bilderna.............jag skulle kunna sitta där och bara insupa energin hur länge som helst. Och jag är väl troende på sätt och vis, men inte bokstavstroende. Bibeln har sina guldkanter men jag har svårt att ta allt på allvar. Att tro är så himla mkt mer än att bara viga sitt liv till "Han däruppe". Jag tror inte det var riktigt menat att vi ska göra så. Du måste ta ansvar för dina egna handlingar, inte lasta över dom på någon annan. Min tro handlar mer om andlighet, energi, kärlek och värme. Att slippa vara ensam, för du är aldrig ensam även om det känns så ibland. Jag accepterar kyrkar så länge kyrkan inte försker påtvinga mig sina ideal och åsikter. Var och en blir ju salig i sin tro heter det ju och det är nog sant. Alla religioner över hela världen bottnar ju egentligen i en och samma källa, vi är rädda för det vi inte vet nånting om och vi söker oss till en "högre makt" för skydd och hjälp. Och det är helt OK, så länge vi inte försöker övertyga andra att just VÅR tro är den rätta.........
Lyssna på ditt hjärta, ditt inre, din INTUITION och det kommer att bli bra.
Gå hem, tänd ett ljus, sätt på din favoritmusik, koka en kopp thé och sätt dig i soffan och njut.
Det är balsam för själen det. Och svårare än så behöver inte din tro att vara.......Tro på dig själv.

Wohoo!!! Idag är ÄNTLIGEN mina älsklingar Anders och Måns tillbaka i teverutan! Som jag har längtat!! :)

Buhu... jag missar programmet ikväll eftersom jag är i skolan........

Inga kommentarer: