torsdag, oktober 19, 2006

Utmaning från Linnéa igen...

Vad heter du? Susanne

Vart bor du? Stockholm

När är du född? 1973

Beskriv din stil med 3 ord? bekvämt, mjukt, kramigt

Vad innebär mode för dig? att hitta nåt plagg som faktiskt sitter perfekt på mig

Vilka är dina favoritaffärer, butiker? H&M, Indiska, Vero Moda, Bik Bok....

Shoppar du second hand? Har nog hänt, ja

Vilken är din favoritdesigner? Donna Karan.....om jag nu måste säga nån....äger ett par DKNY jeans och glasögon....och en tröja också... :)

Vad är din favorit i höst? Stickade koftor och tröjor.

Hur mycket shoppar du för i månaden? Alldeles FÖR mycket!

Dyraste plagget respektive billigaste? Hm, dyrast min mocka kappa med fuskpäls för 1200:-, billigast....hm, mina Levi´s för 300:- i NY och DKNY jeans för 350:- i San Jose, CA. Ska man inkludera reafynd så har jag hittar finfina toppar för runt 50-lappen :)

Tror du att du kommer att kunna shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag? Nä, för då är jag en fattig en-barns mor som jobbar som medeltidshistoriker eller skriver böcker....

Brukar du tröstshoppa? Absolut!!!

Högklackat eller lågklackat? Högklackat är snyggt men jag föredrar lågklackat eftersom jag får mindre ont i fötterna då...

Vilken är din drömväska? En stor brun eller svart i mocka, liknande den jag har nu fast nyare och större. Älskar min väska!!

Vilket blir ditt nästa köp? Planerar att köpa skor för vintern...

Favoritblogg? Mamselamsens blogg

Vilka är dina stilikoner? Stilikoner?? Trinny och Susanna i What not to wear ;)

När upptäckte du ditt intresse för mode? Efter att jag hade gått ner 20 kg.....

Vad vill du jobba med i framtiden? Medeltidshistoria, kyrkohistoria, författare

Favoritplagg just nu? Åh, min nya pyjamas från USA, skönast!! Och sen måste jag nog säga min lila Madonna overall. Har den på mig nästan jämt hemma!! :)

Favoritaccessoarer? Jag älskar fina halsband som gnistrar och söta små broderade väskor. Men just nu gillar jag min vita virkade halsduk bäst :)

Kan ju inte påstå att jag är en modeslav precis :)

Inga kommentarer: