tisdag, november 21, 2006

Men gudars skymning....

Damn, va trött jag ÄR!! Självklart blev jag uppe till 23,30 igår kväll fast jag hade bestämt mig för att gå och lägga mig DIREKT efter Supernatural.......men icke då...
På plussidan idag är dock att jag inte känner mig lika uppblåst som igår. Ja, jag har ätit upp mig en del och tränat ALLDELES för lite men jag försöker vända skeppet. Faktiskt, jag försöker. Ska spinna ikväll och imorrn, simma på torsdag-söndag och sen spinning igen tisdag-onsdag. Igår höll jag STENHÅRT på att inte äta onyttigt. Det var frukt till mellanmål på jobbet (som vanligt), fisk till lunch och kyckling till middag med apelsin till efterrätt. Jag har rört mig mkt på dagarna, promenerat, sprungit till bussen, gått i trappor mm. Just nu kör jag egen lite terapi med mig själv och till min hjälp har jag en av Dr Phils böcker. Det funkar faktiskt. Boken är uppbyggd på ett sånt sätt att du MÅSTE tänka själv, du får uppgifter du ska göra och reflektera över vilket faktiskt är superbra. För det första har jag lärt mig att utgå från mig själv. Om jag stör mig på nånting så är det JAG som har ett problem och JAG måste lösa det.
För övrigt så längtar jag ut på resa igen. Vore kul att åka tillbaka till San Fran igen........men just nu är det tomt i kassan.
Så var det snart jul igen också.......det bästa med jul är alla dekorationer, stämningen, maten och musiken....det värsta är pressen över att hitta och köpa så bra julklappar som möjligt till alla. För varje år som går så känner jag mer och mer stress över det faktum att jag måste hitta nåt som passar alla.......eller så är det egentligen så att det är jag själv som har satt ribban alldeles för högt. Det kanske räcker med en bra pocketbok eller en snygg pryl? För det ska ju vara tanken som räknas....sägs det iaf.......nä, usch, jag tycker bara att julklappar är jobbigt. Avskaffa klapparna helt!!!!!! Och njut av högtiden med dina nära och köra istället. För det är väl inte för klapparnas skulle som vi firar jul....eller?

1 kommentar:

Linnéa sa...

jag är oxå jämt uppe lalldels för länge. det är ju så mysigt på kvällen!!!

en pocktbok eller nåt smycke är utmärkt som julklapp, no pressure!