måndag, november 20, 2006

Morr.

Efter att ha katsat om dygnsrytmen en aaaaaning i helgen så kunde jag självklart inte somna igår kväll. Men trots det var jag tvungen att kliva upp kl. 06,00 imorse. Suck.
I fredags åkte jag direkt hem efter jobbet, vi käkade och la oss sen för att sova några timmar. Eller rättare sagt, Jocke sov och snarkade, jag var vaken. Vi drog in till stan ca 21,30 och Horror Night började kl. 23,30 ca. Vi var hemma igen kl. 06,00 på lördag morgon. Jag somnade på en gång, utan problem. Vaknade igen kl. 14,00 och masade mig ur sängen för att fixa frukost. Farsan ringde strax före 15,00 och ville komma upp en sväng. Vi dukade av, jag tog hand om veckans disk och sen fikade vi med farsan. Efter att han hade åkt igen kollade vi en stund på TV innan det var dags att klä på sig och åka in till stan igen. Jag var trött, seg och grinig men gjorde det jag skulle. Eftersom Jocke skulle se en film själv före mig så hade jag två timmar att knäcka inne i stan för mig själv. Så jag gick och såg Djävulen bär Prada. Lyckades knycka åt mig exakt sista biljetten :) Sen blev det uppslutning med Jocke igen på Kungsgatan och sen middag på McDonalds. Jesper slöt upp och vi drog till Saga för att se den franska filmen Them. Där bjöds vi på en liten välkomstpresent inne i salongen, alla vick varsin DVD film och en kexchoklad *mums*. Behöver jag säga att vi drog direkt hem efter filmen? Jag försökte faktiskt att lägga mig direkt när vi kom hem vid 24,00. Det gick sådär......sov till 10,00 och insåg sen att katten inte skulle låta mig sova längre om han inte fick frukost.......så jag gav honom mat, kröp sen ner i sängen igen och glodde på TV. Sen frukost, disk, tvätt och surf. Senare på dagen gav jag mig ut och sprang. Hade proppat min kropp så full med godis, bullar, skräpmat o dyl. att det fullkomligt kröp i fläsket....jag kände det. Så jag sprang 5 km (hade kunnat springa 5 till om inte mitt knä hade pajat) och cyklade sen hem för att duscha. Behöver jag säga att jag mestadels denna helg har smugit runt i mysbrallor/pyjamas och inte orkat bry mig om de "stora problemen" i mitt liv? Och det har faktiskt känts helt ok för en gångs skull.

Så nu står jag åter här på jobbet igen. Skittrött och grinig och längtar till träning och hem. Men jag behöver inte frukta, semestern börjar på torsdag :)

Inga kommentarer: