måndag, januari 29, 2007

Whose line is it anyway??

Hela lördagskvällen blev en enda stor skrattfest för mig. Efter att ha städat, tränat, promenerat o handlat under dagen så bänkade jag mig framför TV´n kl. 19 för att se AFV. En timme senare hamnade jag framför datorn och av en slump hittade jag klipp ur programmet Whose line is it anyway på Youtube. Jag ÄLSKADE det programmet när jag bodde i London. Jag satt tom med i publiken ett avsnitt. Vad jag däremot inte visste var att man har gjort samma show i USA med två av de samma skådisar som var emd i England. Jag skrattade så tårarna sprutade. Det gick inte att sluta och jag satt uppe till 00,30.
Här är ett smakprov på detta underbara underhållningsprogram, och kom ihåg, allt är improviserat!!
http://www.youtube.com/watch?v=LwQnlZIAfg4

Igår sov jag ut till 09,30, åt en lång och god frukost och satt sen resten av dagen vid datorn och pluggade, surfade och ordnade med sånt jag aldrig annars har tid till. Borde kanske ha gått ut en sväng men det gråa vädret lockade inte. När det sen började snöa på e.m bestämde jag mig för att DEFINITIVT INTE gå ut.

Hade en riktig Kalle Anka morgon idag. Vaknade totalt förvirrad av klockradion, släpade mig upp och fick som vanligt stressa med ytterkläder och sopor o springa till bussen. Upptäckte att jag hade glömt köpa nytt busskort så det var bara att vända om och gå o hämta pengar. Missade såklart den bussen och kiosken var inte öppen. Väntade en halvtimme och när kiosken ännu inte hade öppnat (fast det stod 07,30 på dörren!!) så tog jag bussen till stan och köpte biljett. Kom till jobbet kl. 9.
Måste komma ihåg att köpa busskort idag, mattekursen börjar ikväll men jag är inte hemma. Hoppas att det inte blir några problem. Bläddrade lite i kursboken igår och det är banne mig inte lätta uppgifter. Men har jag gett mig in i leken så.......

Avslutar med ännu ett clip från Whose line is it anyway, håll till godo!!
http://www.youtube.com/watch?v=DDaeph3fr8Y

Inga kommentarer: