lördag, januari 27, 2007

This is a low

Det blev inget hyllande av Fuglesang för min del igår. Jag kände mig trött och hängig hela e.m o fick inget vettigt gjort på jobbet. Sista timmen satt jag o chefen o slöpratade om allt möjligt. Skulle ta bussen från Kista kl. 17 men den kom aldrig o nästa buss var försenad så jag missade därför bussen till Rimbo....typiskt. Kom hem kl. 19, frusen o trött o less. Som tur var hade Jocke hunnit hem före mig och han hade handlat och höll på med middagen när jag kom. Det blev tunnbrödsrullar med mos, korv, bostongurka och lite räksallad och till det tittade vi på Ugly Betty. Perfekt med repris av tisdagens avsnitt på fredagar eftersom jag inte hinner se på Tv i veckorna när jag tränar/pluggar.
Imorse var jag som vanligt uppe vid 8.30, kokade kaffe och åt en macka, tog hand om disken och förberedde mig på träningen. Körde spinning mellan 10-11 och kom sen hem o åt en stadig frukost. Jocke drog för en halvtimme sen eftersom han ska ut ikväll. Det betyder att jag har resten av helgen för mig själv. Perfa!! Ska snart gå o handla och jag tänkte även hyra en film till ikväll. Sen blir det plugg och lite slapp och kanske tar jag ett bad senare på e.m. Det är så frukstansvärt kallt här i lägenheten nuförtiden. Bostadsbolaget har installerat en termostat som känner av om det blir varmare än 20 grader i lägenheten. Då stängs elementen av automatiskt oavsett hur kallt det är ute. Typiskt. Jag är en VÄLDIGT frusen person och det här hjälper inte mig alls. Jag går med raggsockor, pyjamas, kofta och filt och ÄNDÅ fryser jag. Det drar så jäkla kallt från fönstren nu så jag funderar allvarligt på att ringa hyresvärden och be dom fixa nya tätningar till fönstren. Jag tycker inte att det är meningen att man ska frysa i sitt eget hem......
Så den stora frågan, vad tusan ska jag äta till middag idag?
Funderar iofs på lax...... :) med fruktsallad till efterrätt.

Men nu blir det frisk vinterprommis!!!

Inga kommentarer: